צרו קשר

5 תחליפי מתוק לבריאותכם

הניסיון התמידי לרדת במשקל לצד הצורך באנרגיה זמינה וגם התשוקה הטבעית של רובנו, מחזירים אותנו שוב ושוב לחיפוש אחר המתוק. בין אם מדובר בהמתקה של כוס קפה, בצורך בפרוסת עוגה או בכמיהה לשוקולד איכותי, התחושה והצורך מוכרים לרבים ואך מהווים מחרבי דיאטה ותזונה עיקריים.

חיפשנו אחר 5 תחליפי מתוק לבריאותכם, שיסייעו במתן מענה לחשק ולצורך מחד גיסא, ויהוו חלופה בריאה יותר ומזיקה פחות מאידך גיסא.

5 תחליפי מתוק לבריאותכם- להמתקת משקאות ומאכלים, לאפייה ולאכילה:

תמרים- תמרים הם בין הפירות העשירים בסוכר טבעי, ומהווים חטיף מתוק, כמו גם ממתיק טבעי למגוון צרכים. ניתן לאכול תמר כחטיף בין ארוחות, כקינוח, וכארוחת ביניים, וניתן גם לשלב אותו כמילוי למאפים ולכריכים. כממתיק טבעי אפשר למצוא כיום ממרח תמרים ללא תוספת סוכר או בסילאן (נוזל ממותק על בסיס תמרים טבעיים), וכן להמתיק באמצעותו שייקים ומשקאות יוגורט בריאים.

דבש– הטבע במלוא תפארתו מביא אלינו עשרות סוגים של דבש טבעי, עשיר בטעמים ומתוק, בעל סגולות בריאותיות ובעיקר טעים. הדבש יכול להוות חלופה לסוכר במשאות תה וחליטות, לשמש כממרח טעים ואף לאכילה חופשית ישירות מהצנצנת.

סטיביה– סטיביה הוא חלופה טבעית לסוכר, ממתיק טבעי אשר נחלט מעלי צמח הסטיביה. מדובר בתמצית הנרקחת לאבקה או נוזל ומתאימה למגוון רחב של שימושים: כממתיק לקפה, לעוגות ולמאכלים שונים, מתאים לאפיה ולבישול ואינו מביא טעמי לוואי.

עוד כתבות שתמצאו אצלנו:

עיסוי ספורטאים מקצועי >>

ספורט לילדים כל מה שחשוב לדעת>>

עוד תחליפי סוכר

מייפל- המייפל, בדומה לסילאן ולדבש, אף הוא נוזל טבעי בעל ריכוז גבוה של סוכר המעניק טעם מתוק ועשיר. המייפל מוכר בישראל כרכיב מוביל בקינוחים וכתוספת מתוקה למגוון מאכלים. חשוב לציין כי בישראל עיקר סוגי המייפל הנמכרים הם ריכוזים זולים ומועשרים בתוספות סוכר. על מנת להנות מן היתרונות של הנוזל יש בחור במייפל טבעי, העשוי משרף עץ המייפל ללא תוספת סוכר. מייפל מתמזג מצוין באפיה ומהווה ממתיק טבעי עשיר בטעם.

שוקולד– למרבה ההפתעה, לרשימת 5 תחליפי מתוק לבריאותכם, חדר גם השוקולד, בעל המוניטין המושחת, המשמין והלא בריא. למעשה, השוקולד הוא תוצר טבעי של פולי קקאו, העוברים תהליך של קליה, טחינה ועיבוד, ומוגשים במגוון רכיבים עם או בלי תוספת סוכר, אגוזים, וופל ופחמימות, שאחראים על שמו הרע. בידול של רכיבי השוקולד מתוך כל התוספות הללו, ובחירה במוצרי שוקולד טבעי, בריכוז גבוה של פולי קקאו (70% מוצקי קקאו לכל הפחות) וללא תוספת סוכר, תעניק קינוח מתוק, עשיר בטעמו וממכר, שיכול להשתלב בכל תפריט דיאטה ואורך חיים בריא.

לסיכום המאמר

חשוב לציין: בתזונה מאוזנת לא קיים טוב או רע, כי אם מוצרים בריאים וטובים יותר והקפדה על מינונים מותאמים. הטעם המתוק אינו אויב ואינו סמן לכישלון, אולם איזון שלו באמצעות חלופות בריאות יותר במרבית הזמן, יאפשרו גם טעימה מהעוגה המושחתת ביותר של יום שבת, ללא ייסורי מצפון.

לעוד מאמרים עקבו אחרי מגזין ספורט Coachx

 

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כישרון ועבודה קשה הם כמובן ממדים
לכל אחת ואחד מאיתנו יש משהו שהוא
פציעות הן אחד הנושאים הכאובים