צרו קשר

איך מצליחים להתמיד בספורט? 💘 10  טיפים למתחילים

פעילות ספורטיבית גופנית היא פעילות אשר מיטיבה עם בריאות הגוף והנפש, משחררת אדרנלין, מחזקת את הגוף ומשפרת את מצב הרוח, וזאת לצד תרומתה הרבה לבריאות, למבנה השרירים והשלד, לבניית סיבולת לב וריאה וליתרונות רבים נוספים.

לאור כל אלה, נשאלת השאלה מדוע רבים מתקשים כל כך להתמיד בפעילות ספורטיבית מיטיבה❓ האמנם אילוצי הזמן הם האתגר הגדול? להלן מספר טיפים להצליח ולהתמיד בפעילות גופנית:

  1. בחירה נכונה- על מנת להצליח ולהתמיד בספורט חשוב במיוחד לבחור בענף ספורט חווייתי, מותאם ליכולת, ובעל פוטנציאל להיות מהנה. בין אם מדובר בהליכות קבועות, בין אם בפילאטיס מכשירים ובין אם בהצטרפות לקבוצת כדורסל מתחילה, ההתאמה ליכולת הפיזית והפוטנציאל להצליח הם שיכריעו את משך ההתמדה. הסיכוי להתמיד בספורט שבו לא תצליחו להשתפר הוא נמוך במיוחד.
  2. כוחה של קבוצה- השתלבות בספורט קבוצתי מבטיח חוויית שייכות וחיבור, כמו גם מחויבות קבוצתית שבמקרים רבים מניעה ומונעת את החשק לוותר ולהבריז. לא לחינם כל סוגי הספורט הקבוצתי נמצאים תחת קטגוריית: משחקים (כדורגל, כדורסל, כדורעף, כדורשת).
  3. הדרגתיות- התחלה של פעילות ספורטיבית לרוב מלווה בשאפתנות יתר, ובניסיונות להצטיין ולהשתלב לעתים לצד ספורטאים מנוסים וותיקים יותר. מומלץ מראש לקבוע יעדים ריאליים אך מאתגרים ולא לנסות להקדים את המאוחר. מאמץ יתר על הגוף יביא לעומס על השרירים, פציעות מיותרות ושבירה מוקדמת.
  4. שיתופיות- תספרו לכל העולם שהתחלתם לעשות ספורט, תעלו פוסט בביגוד ספורטיבי לפייסבוק, תשכנעו כל מי שמדבר אתכם שספורט זה החיים. אחרי כל זה זו תהיה פדיחה של ממש לפרוש בטרם עת.
  5. כלים למדידת שיפור- השגת יעדים היא כלי מצוין לחיזוק המוטיבציה, ועל כן חשוב למדוד בכל ת את ההישגים והשיפור, כאמור לצד קביעת יעדים ריאליים ולא נוקשים יתר על המידה.
  6. זמן- חשוב לקבוע מראש זמן ריאלי להקדשה לפעילות הספורטיבית, ולשלב אותה בלוח הזמנים. מומלץ לקבוע מועדים שאינם עמוסים יתר על המידה, וכן סדרי עדיפויות. ניתן להגדיר מראש מקרים המצדיקים ביטול של אימון (מחלה, אירוע משפחתי), ומכל שאר רעשי הרקע להתעלם ולהתחייב ללוח הזמנים האמור.
  7. פרטנר- בין אם מדובר בספורט אישי ובין אם בספורט קבוצתי, הכניסה לפעילות עם פרטנר קבוע, חבר או חברה, יסייעו בשיפור המוטיבציה, בדחיפה זה של זה ובהתמדה לאורך זמן.
  8. שיטת התגמול- קבעו יעדי התמדה והחליטו שכל יעד שנכבש מצדיק צ’ופר עצמי נחשק. החזקתם מעמד חודש שלם? תתפנקו בארוחה במסעדה אהובה. סגרתם רבעון של פעילות בריאה? תשקיעו ותחדשו את המלתחה.
  9. מאמן- מאמן מקצועי יסייע בבניית הכושר, בהגנה על הגוף ובהתאמת הפעילות ובהחדרת מוטיבציה. מי שידו משגת מומלץ להתחיל את הפעילות בליווי מאמן, אפילו למספר בודד של אימונים.
  10. אל תתרגשו מכישלונות- לא הצלחתם להתמיד השבוע בשגרת האימונים⁉ קצב ההתקדמות אינו תואם את מה שציפיתם? לא חייבים לשבור את הכלים ולהחליט שספורט זה לא בשבילי. הצבת יעדים חדשים, פתיחת שבוע חדש וקצת אמונה שקיים הדבר הזה שיזיז אתכם מהספה.

שלומי משולם מאמן כושר לילדים ולמבוגרים 💥💥💥

 

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כאשר מבקשים לעמוד בתפריט דיאטה
הסוגייה הוותיקה ביותר בספורט
“הכל אני יכול בחופש הגדול” זהו
עולם הדיגיטל לא פסח על ענף הספורט