צרו קשר

שריפת שומן – איך תעשו את זה נכון

שריפת שומן איך תעשו את זה נכון? במאמר הקרוב נספק לכם את כל המידע. שומן עודף בגוף מתנגש עם קודי היופי של התרבות המערבית, אולם מלבד הצורך האסתטי והחתירה לגוף רזה וחטוב, לעודף שומן בגוף לא מעט השפעות שליליות על בריאות הגוף, ועד לסיכונים של ממש. ניסיונות חוזרים ונשנים לרזות, משקל תנודתי ולא יציב, תזונה המתבססת על שריפת קלוריות בלבד ואי התאמה של פעילות גופנית לנתוני וצרכי הגוף- כל אלו יוצרים לעתים מצב של אגירת שומן על ידי הגוף ותחושה של תקיעות בעבור רבים.

שריפת שומן איך תעשו את זה נכון- תובנות, כלים ועצות פרקטיות

הרזיה נכונה מצריכה מן הגוף שריפה של תאי שומן, תוך בניית מסת שריר כחלופה. שריפת שומן נוצרת תוך פירוק מולקולות אשר קיימות בתאי השומן, ושימוש בהן על ידי השרירים לצורך הפקת אנרגיה.

שריפת שומן מתרחשת כאשר הגוף מבצע פעולות אשר ממריצות את חילוף החומרים בגוף ויוצרות חילוף חומרים בקצב גבוה.

שריפת שומן איך תעשו את זה נכון- תזונה:

חלבונים- מאכלים אשר מבוססים על חלבון דוגמת: בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב (בדגש על מוצרים בעלי אחוז שומן נמוך)- מספקים לגוף חלבון אשר משמש לבניית מסת השריר ועיקרו אינו נאגר בגוף. חלבונים מסייעים להתפתחות ולחיזוק של השריר ואינם מתרכזים בתאי השומן. תזונה עשירה בחלבונים תסייע להאטת פעילות השרירים, שריפה מוגברת של קלוריות ושל שומן בגוף כתוצאה מכך.

צריכת פחמימות נמוכה- בשונה מן הנהוג לחשוב, לא אחוזי השומן במזון הם שאחראים על יצירה של תאי שומן (אם כי הן מבחינה תזונתית והן מבחינה בריאותית מומלץ להימנע ממאכלים עתירי שומן, מטוגנים וכדומה), אלא דווקא פחמימות ריקות ועשירות בסוכר. פחמימות דוגמת קמח לבן וסוכרים מתפרקים בגוף במהירות, אינם מספקים תחושת שובע או ערך תזונתי אשר נדרש לגוף, והופכים במהירות למסת שומן מיותרת.

שילוב של סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים- שילוב של סיבים תזונתיים עשירים בתפריט, לתחושת שובע, לפירוק איטי ולבניית מסת שריר שורפת שומנים.

שריפת שומן קפאין- לקפאין השפעה מהירה על הגוף, כאשר בריכוז נמוך ומותאם למשקל הגוף הוא יכול לייצר פרץ של אנרגיה, אשר מסייע לביצוע פעילות פיזית אינטנסיבית. צריכה מבוקרת של קפאין בשעות הבוקר, לטובת ביצוע פעילות פיזית ואימון כושר, תביא ליעילות גבוהה ולשיפור של היכולת האישית והביצועים.

שריפת שומן איך תעשו את זה נכון- ספורט ופעילות גופנית

פעילות ספורטיבית מאוזנת מומלצת ומיטיבה בכל גיל, מסייעת לחיזוק הגוף והשרירים, לשריפת קלוריות ותאי שומן ולשיפור סיבולת הלב והריאה.

לא כל פעילות פיזית משיגה את אותו אפקט ואותם תוצאות, דוגמת פעילות הרמת משקולות אשר מסייעת בבניה וחיזוק של שרירים, אולם אינה מביאה לשריפת תאי שומן בטווח המיידי.

לקריאת מידע על תזונאים לחצו כאן>>

פעילות מומלצת לצורך שריפת שומן:

שריפת שומן בגוף מתבצעת באמצעות פעילות אינטנסיבית ואירובית דוגמת:

הליכה- שילוב של פעילות הליכה קבועה, ממושכת ובקצב מהיר לצורך שריפת אנרגיה מהירה ויעילה של הגוף.

ריצה- בניית תכנית ריצה המותאמת למצב הכושר הגופני ויכולות הגוף.

פעילות אירובית דוגמת ריקוד, זומבה, עבודה על מכשירי קרוס, אופניים וכדומה. Coachx פורטל הספורט המוביל בישראל תמצאו את כל המידע במקום אחד.

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כישרון ועבודה קשה הם כמובן ממדים
לכל אחת ואחד מאיתנו יש משהו שהוא
פציעות הן אחד הנושאים הכאובים