צרו קשר

כך תשלבו גלידה בתפריט הדיאטה שלכם- בלי ייסורי מצפון 😋

גלידה היא בין הקינוחים המפנקים והאהובים, כאשר ריבוי גלידריות המותג בישראל הופך את אכילת הגלידה גם לחוויה ובילוי, בדגש על ימות הקיץ החמים.

כאשר מבקשים לעמוד בתפריט דיאטה במטרה להפחית משקל, גלידה כמעט תמיד תהיה בין המאכלים הראשונים שיוצאים מן התפריט, לא תמיד בצדק. בחנו מספר סוגי גלידות וחלופות, במטרה למצוא את הווריאציה למאכל הקריר שיישאר עמנו גם בעתות דיאטה, ללא נשיאת המשקל העודף של ייסורי המצפון:

פרוזן יוגורט– פרוזן יוגורט הוא למעשה יוגורט קפוא, אשר בעת ההגשה עובר תהליך הקצפה מחדש שמעניק לו את המרקם והמראה של גלידה. פרוזן יוגורט מקבל את טעמו ואת חוויית האכילה ממגוון של תוספות המוצעות לבחירה, החל משוקולד, אגוזים, סוכריות, קרמל וכדומה, וכלה בפירות טריים. גם ביוגורט עצמו ניתן לבחור בין מקפא סטנדרטי שכולל 10% שומן, למקפאי יוגורט משובחים יותר ומועשרים בשומן. המקפא הבסיסי כולל גם אחוזי סוכר לא מבוטלים, כ-22%, אולם מרבית הגלידריות יספקו חלופה בריאה יותר, מופחתת סוכר, ו/או מועשרת בחומרי המתקה טבעיים בריאים יותר. שילוב של פרוזן יוגורט בתפריט הדיאטה אפשרי בהחלט, כאשר נכון לבקש מראש מקפא יוגורט ללא תוספת סוכר, ובגזרת התוספות: העדפה של פירות טריים (ולא משומרים) להעשרת הטעם והחוויה.

מוזלי גלידה– גם המוזלי אינו עשוי מגלידה, ובשונה מן הפרוזן יוגורט המוקפא והמוקצף, המוזלי אינו מדמה את המרקם של גלידה, ומתבסס על יוגורט טבעי, מוסמך ונוזלי. המוזלי יכול להשתלב בתפריט כקינוח או כארוחת ביניים, כאשר מעל יוגורט העשיר תבוא שכבת דגנים דוגמת שיבולת שועל, אגוזים ופירות יבשים לצד ממתיק טבעי דוגמת דבש או ממרח/נוזל תמרים. בשונה מגרנולה, תרכובת המוזלי מגיעה עם דגנים טבעיים ולא קלויים, ללא תוספת שמן וממתיקים, מה שמאפשר לו לחדור אל קטגוריית המוצרים הבריאים. האם המוזלי באמת בריא? שילוב של יוגורט, דגן טבעי ופירות הוא בהחלט מומלץ בצורה מאוזנת בכל תפריט. דיאטטי? לא בהכרח. גם כאן יש לתת את הדעת על אחוזי השומן ביוגורט, תוספת הסוכר והיחס בין היוגורט לדגנים ולפירות היבשים.

סורבה– גלידת סורבה ניתן למצוא בכל גלידריה ואף במארזים הביתיים. הסורבה מתבסס על פרי טבעי בתהליך ערבוב והקפאה שיוצר מרקם אוורירי ונעים המזכיר מאוד את מרקם הגלידה. הסורבה אינו כולל תוספת של יוגורט או חלב ועל כן הוא גם מוצר פרווה וטבעוני, אולם עשוי להכיל תוספת סוכר וכן אלכוהול. אחוז השומן בו נמוך במיוחד ועומד על 2%-3% שומן. מבין כלל האפשרויות לגלידה דיאטתית הסורבה מספק את הפתרון הבריא והטבעי ביותר, אולם חשוב לבחור בסוג סורבה אשר אינו מכיל כמות גבוהה של תוספת סוכר.

גלידה דיאט- מותגי הגלידה השונים ערים לצורך של הציבור במוצרים בריאים יותר, ומרבית הגלידריות המובילות מציעות לצדגלידות השמנת העשירות והמשמינות גם גלידות יוגורט וסורבה. לצד אלה ניתן לעתים למצוא טעמים ייעודיים המתבססים על גלידה מופחתת שומן ו/או מופחתת סוכר. בגלידה גולדה למשל מצאנו טעמים המתבססים על אחוז שומן נמוך יותר (8% בלבד), הפחתה בכמות הסוכר ותוספות של פירות טבעיים כחלופה לתוספות הממתקים האהובות. גם ברשת לג’נדה מתהדרים בסדרת מוצרים בריאים יותר המתבססים על יוגורט טבעי, המתקה באמצעות סטיביה ובר פירות עשיר בכל סניף.

המונח גלידה דיאטטית הוא מונח רחב המתייחס למגוון מוצרים בהם ניכרת הפחתה בכמות השומן ו/או הסוכר ביחס לגלידה הסטנדרטית, אולם חשוב לבחון כל מוצר כזה, על טעמו ויתרונותיו, ביחס לתפריט, ולא להתייחס למונח דיאטטי כאל אורים ותומים.

דיאטה שניתן להתמיד בה ותספק מענה לצרכי הבריאות וההרזיה של הגוף היא דיאטה מאפשרת ולא דיאטה שוללת.

חובבי הגלידה יכולים בהחלט לשלב מעת לעת כדור גלידת שמנת איכותית 🍨 ואפילו כזה בתוספת בייגלה מלוח או שוקולד עשיר, כאשר המינון הוא שיקבע את מקום הגלידה בתפריט. מי שיסתפק בכדור פעם בשבוע יכול בהחלט להנות מגלידת שמנת מועשרת ללא ייסורי מצפון, ומי שמעוניין לשלב גלידה בתפריט על בסיס יומי- מומלץ שימדוד על לשונו את החלופות דלות הקלוריות יותר.

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

תהיתם פעם למה כל כך קשה לנו לשנות
הסוגייה הוותיקה ביותר בספורט
“הכל אני יכול בחופש הגדול” זהו
עולם הדיגיטל לא פסח על ענף הספורט