צרו קשר

מספר דרכים 💭 לשמור על בריאות הילדים בחופש 😎

הכל אני יכול בחופש הגדול" זהו אחד השירים המוכרים והמפורסמים ביותר עבור ילדים בחודשי יולי אוגוסט. מאחר ואין לילדים בית ספר, ברוב הזמן אין מבוגר אחראי שיכול להיות איתם

“הכל אני יכול בחופש הגדול” זהו אחד השירים המוכרים והמפורסמים ביותר עבור ילדים בחודשי יולי אוגוסט. מאחר ואין לילדים בית ספר, ברוב הזמן אין מבוגר אחראי שיכול להיות איתם (מלבד אלו שהולכים לקייטנות, וגם זה לזמן מוגבל מכלל היום ומכלל החופש), והם מרגישים שהם יכולים לעשות הכל. לישון עד מאוחר (שזה אחד הדברים שילדים הכי אוהבים לעשות), לאכול יותר חטיפים וממתקים ולהיות יותר זמן במסכים. בנוסף רוב הילדים פחות פעילים גופנית באופן כללי מאחר ואפילו את התנועה הבסיסית של ללכת לבית ספר ובתוך בית ספר, כבר לא מבצעים.

אז איך כן ניתן לשמור על בריאותם בחודשי הקיץ החמים כאשר הם מרגישים שיכולים לעשות הכל, אבל לרוב הם חסרי מעש? תמשיכו לקרוא J

ישנם מספר דרכים לשמור על בריאות הילדים ואחד מהם הוא לנסות לשמר להם שגרה מסוימת. בין אם זה בקייטנה או בין אם זה סדר יום שיעשו בבית / בבית של חברים. אחרת, הם ילכו לישון מאוחר ויקומו מאוחר, מה שמשפיע מאוד על ההורמונים שלהם (לא מדובר רק על ההורמונים שאתם חושבים, אלא גם על הורמוני גדילה, הורמונים הקשורים לחילוף חומרים ועוד). לכן, חשוב להגביל אותם גם מבחינת השעות שילכו לישון בהם ואת שעות הקימה שלהם.

דרך נוספת היא הקפדה על המזון והשתייה. הילדים בחודשי הקיץ מוצאים את עצמם לא פעם ולא פעמיים משועממים ללא תכלית והפעילויות שמצליחות להעביר להם את הזמן הן להיות במסכים, לנשנש תוך כדי ולשתות משקאות ממותקים. אז להגביל אותם במסכים קצת יהיה קשה, אבל להכין להם אוכל ביתי או לקנות אוכל מוכן עדיף מאשר לקנות ממתקים וחטיפים.

ניתן להכין איתם ארוחות ותוך כדי גם להסביר להם את החשיבות של שילוב ירקות ופירות בארוחה, וללמד אותם את הערכים התזונתיים שאוכלים תוך כדי חיפוש באינטרנט. לדוגמה, הכנה של סלט (וגם סלט פירות), חביתה, פשטידות ולבדוק את הערכים שלהם לעומת מאכלים מעובדים כמו נקניקיות, צ’יפס ומאכלים עתירים במרגרינה כגון בורקסים. לא אומר שלא לאכול בכלל, אבל להעלות את הצריכה של המאכלים הבריאים ולהפחית מהמזון של המאכלים המעובדים. לגבי חטיפים אפשרות טובה תהייה להגביל לחטיף אחד ביום.

דרך משמעותית מאוד לשמירה על בריאות הילדים היא פעילות גופנית. אז הרבה נכתב על כך, ואני משער שרוב האוכלוסייה אף יודעת זאת, אבל היישום הוא החלק הקשה. כאשר מדובר בפעילות גופנית בחוץ, מומלץ ביותר לסיים לפני השעה 08:00 או להתחיל החל מ-19:00, כדי להימנע מפעילות בשעות החמות ולהגיע למצב של התייבשות או חלילה מכך, מכת חום. הרי זה ברור שילדים לא יקומו בשעות מוקדמות כדי לעשות פעילות ולרוב ילדים קטנים כבר אמורים ללכת לישון מוקדם. אז הפעילויות שכן מומלצות לעשות בשעות האלו הן ללכת למקומות עם מים כמו בריכה וים או ללכת למקומות מוצלים או סגורים עם מזגן. כך מצמצמים את הסיכויים לאיבוד נוזלים רב יותר, ולהתייבש.

בכל מקרה, מומלץ מאוד להגיד לילדים להקפיד על שתייה, ובעיקר מים (קרים עוד יותר טוב, כי כך נספגים מהר יותר וטוב יותר בגוף). המלצה טובה היא לתת לילדים לפחות בקבוק מים אחד של ליטר וחצי שאותו יסיימו כל יום, כי זו אינדיקציה מצוינת לכמות השתייה היומית. האמת, גם מבוגרים צריכים ליישם המלצה זו, כי נוטים לשכוח להתמיד בפעולה הבסיסית הזו.

המלצה נוספת לפעילות גופנית היא להקדיש להם אחת לשבוע זמן שבו מבצעים פעילות גופנית משותפת. אם זה בסוף השבוע ללכת לפארק עם כדור לכדורגל או כדורסל או אפילו סתם הליכה ביחד סביב השכונה בסוף יום. אפשר אפילו לעשות משחקי חברה ותחרויות יחד בבית או בגינה השכונתית, ויש הרבה כאלו כמו תפסוני, מי רץ הכי מהר ועובר קו מוגדר מראש. לא חובה להיות יצירתיים במיוחד, אלא הכי חשוב שיהיו פעילים וייהנו מהפעילויות.

לסיכום, ברור שחודשי הקיץ קשים מאוד להתמודדות עם הילדים, ועוד יותר קשה לשמור על בריאותם. לכן, במידה ומשתדלים לשמור על שגרה ככל שניתן, אוכלים אוכל ביתי, מבצעים פעילות גופנית לא בשעות החמות ומקפידים על שתייה מים, ניתן להעביר קיץ בטוח ובשלום.

שיהיה קיץ נעים!

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כאשר מבקשים לעמוד בתפריט דיאטה
תהיתם פעם למה כל כך קשה לנו לשנות
הסוגייה הוותיקה ביותר בספורט
עולם הדיגיטל לא פסח על ענף הספורט