צרו קשר

כמה סיבות טובות לקפוץ על דלגית

לאנשים רבים יש נטייה לזלזל בפעילות של קפיצה בדלגית, ולחשוב שזו נחשבת רק פעילות עבור ילדים, אך האמת היא שגם ספורטאים מקצועיים ברמות הגבוהות ביותר מתאמנים בקפיצה בדלגית בתדירות גבוהה. אחת הדוגמאות הבולטות היא מתאגרפים שמתאמנים בקפיצות כל הזמן, ואימון בדלגית עוזר להם בכך מאוד לשיפור הזריזות והתנועתיות.

ילדים, נוער ואף מבוגרים היום מבלים שעות רבות מול המסכים, אוהבים לשחק זמן ממושך
במשחקים בנייד ובסוני, וכבר פחות יוצא להם לשחק בחוץ. לא אומר שלא משחקים יותר
בחוץ בכלל, אבל הרצון לשחק בחוץ פחת משמעותית מדורות קודמים. המון מבוגרים בילו
שעות כילדים בהפסקות במשחקים בחצר, ואחד המשחקים הפופולריים ביותר היה קפיצה
בדלגית.
לאנשים רבים יש נטייה לזלזל בפעילות של קפיצה בדלגית, ולחשוב שזו נחשבת רק פעילות
עבור ילדים, אך האמת היא שגם ספורטאים מקצועיים ברמות הגבוהות ביותר מתאמנים
בקפיצה בדלגית בתדירות גבוהה. אחת הדוגמאות הבולטות היא מתאגרפים שמתאמנים
בקפיצות כל הזמן, ואימון בדלגית עוזר להם בכך מאוד לשיפור הזריזות והתנועתיות.
כמורה לחינוך גופני אני אוהב מאוד לשלב את נושא הקפיצה בדלגית בשיעורים. אני בוחן
לעיתים ילדים בחטיבת הביניים במבדקי סבולת של קפיצה בדלגית בדקה ובמבדקי
קוארדינציה במצבי קפיצה שונים. כמובן שמבדקים אלו טובים גם עבור תלמידי תיכון וגם
לאימון מבוגרים. אחת הדרכים לאימון עבור מבדק הסבולת היא לעלות בהדרגה את זמן
ביצוע הקפיצה מ-20 שניות, לחצי דקה ועד שמגיעים לדקה רצופה. עבור מתחילים, התרגול
עבור קוארדינציה יכולה להיות בקפיצה על רגל אחת, בקפיצה על הרגל השנייה, ביצוע
קפיצת ביניים או בקפיצה רגל רודפת רגל. מומלץ להתחיל לבצע לפחות 2 סטים של כ-10
שניות רצופות לכל אחד מהתרגילים האלו, וכמובן שהדלגית לא תיתקע בין הרגליים. במידה
ומצליחים, אפשרות טובה לאתגר נוסף תהייה לבצע את אותם התרגילים גם בהתקדמות
קדימה ואחורה.
עבור מתקדמים בקפיצה בחבל, אימוני סבולת של קפיצה רצופה בדקה כבר לא מספקים ולכן
מהירות הקפיצה וסיבוב הדלגית עולים והמטרה היא להגיע למספר קפיצות גבוה בזמן קצוב.
מבחינת קוארדינציה, דוגמאות לתרגילים יהיו ביצוע איקסים (הצלבת החבל) וסיבוב כפול של
החבל. ישנם הרבה סרטונים שיכולים להסביר זאת ולתת דוגמאות, כל אחד לפי הדרגה שלו.
לקפיצה בדלגית ישנם יתרונות רבים מבחינת אימונים. הדלגית היא זולה וקלה לעומת
משקולות. בנוסף, היא ניידת וניתן לבצע אותה בכל מקום, בין אם זה בבית, בפארק או בים.
יתרה מזאת, הדלגית לא תופסת מקום רב בבית, כך שמבחינת אחסון, אין בעיות. גם
מבחינת גילאים האימון בקפיצה בדלגית יכול להתאים לילדים קטנים וגם עבור מבוגרים.

כמה סיבות טובות לקפוץ על דלגית

במידה ויש לכם ילדים בבית יכולים לתרגל יחד איתם ולעשות תחרויות. הם יאהבו זאת
מאוד.
לסיכום, ממליץ לקנות לא את היקרים במיוחד, אלא להתחיל עם הזולים ולראות שבאמת
מצליחים להתמיד. אלו שבאמת מרגישים שמתמידים, יכולים לקנות יותר יקרים, אך בעיניי
לפחות, אין חשיבות גדולה לכך.
בהצלחה בקפיצות!

שי בכר, בוגר תואר שני ממכללת וינגייט, מורה לחינוך גופני בתיכון, מאמן כושר וריצות ארוכות

שי בכר

 

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כאשר מבקשים לעמוד בתפריט דיאטה
תהיתם פעם למה כל כך קשה לנו לשנות
הסוגייה הוותיקה ביותר בספורט
“הכל אני יכול בחופש הגדול” זהו