צרו קשר

10 טיפים איך לגרום לילדים לעלות בכושר ולהיפרד ממסכים

הטכנולוגיות המתקדמות, משחקי המחשב המדמים מציאות, ריבוי הערוצים, יכולות התקשורת המהירות במגוון ערוצים באמצעות הטלפון הנייד, הרשתות החברתיות, כל אלו לצד תרומה לא מבוטלת להתפתחות ולנוחות, יצרו גם דור עצל, אשר מבלה שעות רבות אל מול המסכים.

הבילוי מול המסכים טומן בחובו סכנות בריאותיות ורגשיות, כאשר הצורך האופטימלי הוא איזון, המשלב הנאה מפלאי הטכנולוגיה לצד שמירה על אורח חיים בריא, פעילות פיזית ותקשורת הכרוכה במפגשים.

מרבית ההורים לילדים ולבני נוער מעידים כי הם מתקשים לשלוט בשעות המסך המרובות של ילדיהם, כאשר ככל שגיל הילד עולה, עולה גם מספר השעות שהוא יבלה אל מול המסך המרצד, ושליטת ההורים תפחת.

 10 טיפים לסייע לילדים לשמור על כושר ולהפחית משעות המסך:

  1. התחילו בגיל צעיר- אין סיבה לחכות לגיל ההתבגרות המאתגר בלאו הכי, בכדי להציב גבולות. הגדרת שעות מסך מותאמות גיל וצורך כבר מגיל צעיר יאפשרו לילדים ליהנות מבידור ופנאי ככל בני גילם מחד גיסא, ולהיחשף בצורה מבוקרת למסכים תוך שליטה ואיזונים מאידך גיסא.
  2. בחירת ענף ספורט קבוע- הסיכויים כי ילדים אשר מתחברים מגיל צעיר לענף ספורט קבוע יתמידו בו לאורך זמן גבוה הרבה יותר מאשר מעורבות בספורט אצל ילדים שאינם מורגלים בשגרת אימונים וענף ספורט גבוה. מומלץ כבר מגיל צעיר לזהות את החוזקות של הילד וההעדפות שלו, ולעודד אותו להשקיע ולשמור על רצף והתקדמות שילוו אותו בעתיד.
  3. הצלחות- קל יותר להתמיד בספורט כאשר חווים הצלחות. חשוב לשלב את הילד בפעילות המותאמת ליכולתו, לרשום אותו לתחרויות וטורנירים המותאמים לגילו ורמתו, במטרה לאפשר לו לצבור הצלחות.
  4. התמודדות עם כישלונות- עיסוק בספורט, ובוודאי בספורט תחרותי, טומן בחובו גם כישלונות לאורך הדרך. הקפידו להעצים את הילדים ולסייע להם בהתמודדות עם כישלונות, קטנים כגדולים, על מנת לשמר את הביטחון העצמי והמוטיבציה להמשיך.
  5. ספורט כמשחק וחוויה- בגיל צעיר, במטרה לעודד את הילדים לפעילות פיזית, מומלץ לשלב פעילות ספורטיבית חווייתית כמו בילוי בבריכה ובים: שחיה, צלילה, קפיצות ושלל הנאות נוספות, משחקי כדור, פעילויות חברתיות הכוללות אלמנט של תנועה ופיזיות. אין להציג את הפעולה כספורט מחייב כי אם כמשחק מהנה.
  6. קונסולות משחקים- במקום להילחם בשעות המסך, ניתן לשלב פעילות פיזית באמצעות קונסולות משחקים אשר כוללים מצלמה, משחקי הדמיה ולמעשה מאפשרים לילד לעסוק בפעילות ספורטיבית אל מול המסך. בין הפעילויות המוכרות: ריקוד ואירובי, משחקי טניס ונוספים.
  7. דוגמה אישית- כמו בכל תחום אחר, אל תדרשו מן הילדים את מה שאינכם עומדים בו בעצמכם. מעוניינים שהם יפחיתו בשעות המסך? הניחו בעצמכם את הנייד בצד כאשר אתם חוזרים הביתה. רוצים לעודד פעילות ספורטיבית? דאגו שכל אחד מבני הבית ישלב בחייו פעילות ספורטיבית, החל מהליכות, חוגים ופעילויות אחרות.
  8. פעילות משפחתית- כאשר ההרגלים לביצוע פעילות אינם מושרשים, קשה במיוחד להשריש אותם בגיל מבוגר. נצלו את הזמן המשפחתי לביצוע הליכות, טיולים רגליים בשבת, ספורט ימי וכל מה שיביא ליצירת חוויות מהנות וזיכרונות משפחתיים, ויעודד את כל בני המשפחה להתנתק מן הכורסה.
  9. הליכה ברגל- ההורים כיום נוהגים להסיע את ילדיהם לכל מקום, מבית הספר ועד לחוגים וחברים. ככל שהמרחק, הבטיחות וגיל הילדים מאפשרים, נכון לעודד אותם להליכה עצמאית, שתסייע בבניית סדר יום שכולל פעילות פיזית.
  10. תזונה- ניתוק ממסכים ופעילות ספורטיבית הם כלים מצוינים לשמירה על משקל תקין ובריאות הגוף והנפש, כאשר לצד אלה חשוב לשמור על תפריט משפחתי מאוזן שעשיר בפירות וירקות, חלבונים וסיבים תזונתיים, ולהפסיק להעמיס את ארון הממתקים והחטיפים.

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

שמירה על הבריאות בחופש הגדול 
עולם הדיגיטל לא פסח על ענף הספורט
ילדים, נוער ואף מבוגרים היום