צרו קשר

5 חוגי ספורט ימי המבוקשים ביותר

הקיץ מגיע וחופי הים הופכים לא רק למקום בילוי והנאה אלא גם למרחב ספורטיבי מהנה, הכולל מספר רב של ענפי ספורט ימי מאתגרים ומהנים.

ישראל כמדינה ים תיכונית משופעת בחופי ים הפזורים מצפון לדרום לכל אורכה, בולטת בתחום הספורט הימי, כאשר ענפים אלו אף הביאו למדינה ארבע מתוך 13 מדליות אולימפיות בהם זכו הספורטאים האולימפיים הישראלים:

גל פרידמן- מדליית ארד- שיט- אטלנטה 1996

מיכאל קולגנוב- מדליית ארד- קייאק- סידני 2000

גל פרידמן- מדליית זהב- שיט- אתונה 2004

שחר צוברי- מדליית ארד- שיט- בייג’ינג 2008

למי שחולם להצטרף לאלה, או סתם לבלות את הזמן בין הגלים על רצועות החוף המרהיבות שלנו, בענפי ספורט מאתגרים ומלהיבים, מוזמן להשתלב בחוגי הספורט הימי המובילים בישראל:

גלישה

ענף הגלישה מספק ספורט מאתגר במיוחד, אשר עובד על חיזוק השרירים, יציבה נכונה, שליטה בגוף וחיטוב שלו, באמצעות פעילות שמשלבת בין תנועה אירובית לאנ-אירובית. ענף הגלישה יוצר חיבור קרוב לטבע בדגש על הים, היכרות עם תנאי האקלים ומצב הרוח והשפעתה על הים, כאשר העוסקים בענף לומדים למעשה לנצל את משאבי הטבע ככוח מניע עבורם. הגולש לומד לעמוד על הגלשן ולשלוט בו, תוך שימוש ברוח ובגלים ליצירת התנועה וההתקדמות.

בין מועדונה הגלישה המובילים בארץ בולטים נמצא מועדון ה REEF  בהרצליה, המספק חוגי גלישה לילדים ונוער, תוך מתן דגש על למידת חוקי הבסיס מן ההתחלה, בטיחות מלאה וחתירה למצוינות.

שחיה

ענף השחייה הוא ענף ספורט מוכר, בו מתחילים את הלמידה כבר בגיל צעיר. הורים רבים בוחרים לשלוח את ילדיהם לחוגי שחיה במטרה לתת בידיהם כלי ולשמור על בטחונם במדינה חמה בה פעילות הבילוי במים היא ענפה, אולם לא מעט ילדים מזהים את הפוטנציאל הגדול שבשחייה כספורט וכחלק בלתי נפרד מאורח החיים, וממשיכים במסלולי שחייה מתקדמים, שיטות וטכניקות נוספות ושיפור ביצועים. שחייה כספורט היא בין הענפים הבריאים, משפרת יכולות אישיות, מחזקת את השרירים ומשפרת את סיבולת הלב והריאה. מרבית חוגי השחייה מתקיימים בבריכות ייעודיות, אולם המתקדמים ישלבו גם שחייה בים שהיא מאתגרת יותר.

בכל עיר בישראל ניתן למצוא מועדוני שחייה וחוגים מקומיים. מועדון השחייה מכבי חולש על לא מעט ערים, בפריסה ארצית, מנהריה ועד אילת, ואחראי ללא מעט ספורטאים מקצועיים בענף.

וויקבורד

ענף הוויקבורד משלב בין טכניקות גלישה וסקי מים, באמצעות גלשן ייעודי שאליו מחוברים זוג מגפיים, בתוכם עומד הגולש, והגלשן מחובר לסירת מנוע ונגרר על ידה, כאשר עליו לשמור על שליטה, עמידה יציבה ולזהות תנועתיות, קפיצות וגלים ולהגיב אליהם. מדובר בספורט מאתגר העושה שימוש בכל שריר, דורש רמה גבוהה של ריכוז, יציבות ושליטה, ומהנה מאוד.

המוקד המוביל בישראל ללימודי וויקבורד מצוי בכינרת ולא בכדי- האגם מספק את התנאים הטובים ביותר הן לסירה והן לגולש.

סאפ

ניכר כי ענף הספורט סאפ מצוי בכל מקום וגם אנשים מן השורה שאינם ספורטאים מקצועיים מבקשים להתנסות בו. ענף הסאפ משלב בין שני ענפים מוכרים: גלישה וחתירה. בסאפ למעשה הגולש עומד על הגלשן, אלא שבמקום לחפש גלים הוא יוצר את התנועה באמצעות חתירה במשוט. הסאפ מספק עבודה מדויקת על שרירים ושיווי משקל. ניתן להתנסות בסאפ במועדון הגלישה הישראלי בחוף הדולפינריות בתל אביב, במועדון הצפוני לספורט ימי שבי ציון ובמגוון מועדוני ספורט ימי באילת.

סקי מים

סקי מים הוא הספורט המקדים לוויקבורד, כאשר שני

5 חוגי ספורט ימי המבוקשים ביותר

הם נשענים על גלישה באמצעות כוח מניע, אלא שבשונה מן הוויקבורד בו הגלישה מתבצעת באמצעות גלשן, בסקי מים הגולש מחליק ישירות על המים באמצעות נעלי גלישה ייחודיות.

ניתן להתנסות בחוויה באופן חד פעמי או בלמידה בקורסים, במועדון הימי TLV צפון.

למה לפרסם אצלנו?

כל מה שחם

טכנולוגיית האודיו הביאה אותנו
הגב הוא אזור מורכב בגוף, המורכב