צרו קשר

המדריך להקמת חוג ספורט בישראל

ספורטאים ומאמנים רבים מבקשים להעביר את הידע וההשראה שהם מביאים לדור הצעיר, תוך חתירה לעידוד ילדים ובני נוער לעיסוק בספורט, פיתוח שיטות אימון וטכניקות למידה ושילוב בין חדשנות לשיטות אימון מסורתיות. פתיחת חוג ספורט בישראל היא הדרך הנגישה ביותר לעשות כן, ובתכנון נכון גם בעלת פוטנציאל כלכלי מבטיח.

איך מתחילים, מה צריך לעשות, למי לפנות ובעיקר: איך להביא את ההורים והילדים

 היערכות כלכלית

חוגי ספורט דורשים מקום, אביזרים, ביגוד, הוצאות פרסום, ביטוחים ועוד. ההשקעה הראשונית עשויה להיות גבוהה למדי, וחשוב לייצר תכנית עסקית שתתן מענה הן למקורות ההון הנדרש והן לטווח הזמן הנדרש להשבתו- תוך חתירה לרווחיות.

מקום

בהתאם לאופי הפעילות יש לבחור ולשכור מקום מתאים: במקרה של ענף ספורט הדורש מקום מובנה ומותאם דוגמת מגרשי כדורגל או כדורסל, יש לפנות אל הרשות המקומית ולברר עלויות להשכרת המתקנים. במקרה של ספורט המצריך חלל מרווח ו/או מותאם אישית, יש לאתר סטודיו מתאים בסביבת המגורים/עבודה, ולבצע את ההתאמה כנדרש.

בתכנון העלויות יש להביא בחשבון עלות השכרה שנתית על מנת שלא להסתבך מדי חודש עם הוצאה גבוהה לצד הכנסות שטרם מאוזנות.

ציוד

כל פעילות ספורט דורשת התאמה של ציוד, בין אם לבטיחות ובין אם לתרגול, למשחק ולפעילות ישירה או משלימה.

בין אם מדובר באימון כושר במזרונים, או במכשירי כושר מאסיביים או באביזרים קלים וניידים- חשוב לפנות אל ספק ספורט מקצועי, להכיר את המוצרים השונים, המותגים והאיכויות, ולרכוש ציוד עמיד, בעל תקן מתאים ובטיחותי בכל מאת האחוזים.

עיצוב

חלק בלתי נפרד מהקמת מתחם ספורט הוא עיצוב צעיר, אנרגטי ומלהיב שמתאים הן לפעילות והן לקהל היעד. העיצוב יכלול את חלוקת המרחב לחללים, תאורה טבעית ותאורה באמצעות גופי תאורה, הלבשת החלל באביזרים ויצירת קומפוזיציה נעימה לעין, שימוש בצבעים ובאביזרים משלימים.

עוד כתבות שתמצאו אצלנו:

תזונאי ספורט עם ניסיון רב >>

עיסוי ספורטאים מקצועי>>

ביטוח

רכישת ביטוח לעסק המספק שירות בתחום חוגי הספורט היא האלמנט החשוב ביותר ולא ניתן להתחיל כל פעילות בלעדיו. יש להפריד לשני סוגי ביטוחים: ביטוח לילדים המתאמנים במקום שיכלול כיסוי לתאונות ולמפגעים, לצד ביטוח אחריות מקצועית שיספק כיסוי לתביעות כנגד בעל העסק. אין להקל ראש בנושא הביטוח וחשוב להיוועץ בסוכן ביטוח מקצועי בתחום האמור בטרם הרכישה.

פרסום

העסק החדש קורם עור וגידים, החלל מעוצב ומזמין, וזה הזמן לפתוח את הדלתות לילדים. על מנת להבטיח שאכן העסק החדש יתמלא ויהפוך לשוקק חיים יש להשקיע בתכנית פרסומית ושיווקית מתאימה. ההמלצה היא להתחיל בפעילות השיווק כשלושה חודשים לפני פתיחת הפעילות, באמצעות כניסה לקבוצות פייסבוק מקומיות, קבוצות הורים וספורט, ולהתחיל לטפטף בהדרגה את הצורך בפעילות לצד הערך מוסף שהיא מספקת. ניתן להעלות פוסטים הכוללים מידע וממצבים את בעל העסק כסמכות מקצועית בתחומו, ובהמשך לשלב פרסומים בתצורת: סרטונים, גרפיקות מעוצבות, פרסום מבצעים ועוד. דרך נוספת לפרסום וליצירת מאגר לקוחות פוטנציאליים היא ביצירת דף נחיתה ממומן בגוגל, שיגרה ויעורר עניין בקהל היעד האמור, ויכוון את הגולשים להשארת פרטים במטרה לקבל מידע נוסף. מאגר הפונים יאפשר יצירה של רשימת תפוצה עבור קהל יעד ממוקד ורלוונטי.

יש המתלבטים האם פרסום בעיתונות עדיין רלוונטי ומשפיע. בעידן של רשתות חברתיות ומנועי חיפוש חזקים המכילים את כל המידע, ניכר כי מדובר בפלטפורמה שחוקה ופחות יעילה. במידה ובכל זאת תרצו לתת אמון בעיתונות הכתובה- מומלץ לבחון את העיתונות המקומית, מגזיני ספורט להורים ולילדים, על פני אמצעי תקשורת רחבים יותר.

מורכב? יקר? יש עוד דרך

במידה ועם ההבנה של ההוצאות והאחריות הנדרשת מצאתם כי מדובר בצעד גדול, מאיים או פשוט כזה שלא מתאים לכם, הדרך הנוספת ולרוב היעילה להקמת חוג ספורט ילדים, היא באמצעות רשת המתנ”סים המקומית. קיימו פגישה עם הנהלת המתנ”ס, הציגו את הרעיון, הכישורים והיכולות שלכם. שכנעתם? המתנ”ס ייקח על עצמו את המחויבויות הכרוכות בכך, החל מביטוח, הקצאת מקום וכלה בשימוש בפלטפורמה פרסומית קיימת ועובדת לגיוס הילדים. אתם תצטרכו להביא את הרעיונות, היישום, החוויה וההצלחה, במעמד פרי לאנסר, ולהנפיק חשבונית בסופו של יום.

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כישרון ועבודה קשה הם כמובן ממדים
לכל אחת ואחד מאיתנו יש משהו שהוא
פציעות הן אחד הנושאים הכאובים