צרו קשר

מצעד 7 דיאטות פופולריות- תבחרי את הדיאטה שהכי מתאימה לך

המילה דיאטה נשחקה מעט בלקסיקון, כאשר נהוג כיום להתחבר יותר לאורח חיים בריא, יצירת תכנית אשר מאזנת בין תפריט עשיר המתבסס על הפחתת צריכת הקלוריות וצריכת מזון בריא, לפעילות פיזית.

יחד עם זאת, הקיץ שבפתח, עונת האירועים והרצון בתוצאות מידיות בסילוק הקילוגרמים העודפים שהצטברו בחורף, מביאות רבים, ובעיקר רבות, לחפש אחר הדיאטה האופטימלית, שמחד גיסא לא תותיר אותנו רעבים מדי, ומאידך גיסא תוביל אותנו ישירות לתוך ג’ינס במידה 36.

בסקירה של הדיאטות פופולריות בשוק, מצאנו 7 דיאטות, שנרשמו כמוצלחות, אטרקטיביות וחביבות על הקהל הרחב:

  1. דיאטת 17 הימים- לפני הכל, לכל מי שמתפתה לתהליך הרזיה קצר בן 17 ימים בלבד, חשוב לדעת כי המונח דיאטת 17 הימים מתייחס לכל מחזור בדיאטה, כאשר נדרשים לכל הפחות ארבעה מחזורים- 68 ימים. הדיאטה שנולדה בקליפורניה על ידי רופא משפחה, מיועדת לבלבל את הגוף באמצעות שינוי כמות הקלוריות אותן וא צורך ושינויים בהרכבי המזון, מדי 17 ימים. המחזור הראשון של הדיאטה הוא המאתגר ביותר, וכולל הימנעות מוחלטת מפחמימות, סוכרים, מזון תעשייתי ושמן, מטוגנים וגם כוללת את פוטנציאל הירידה במשקל הגדול ביותר, בעוד שהמחזורים הבאים מאוזנים יותר ומתבססים על הפעלה, השגה והגעה ליעד, תוך הימנעות מתקיעות המאופיינת לאחר הירידה הראשונית.
  2. דיאטת חלבונים- דיאטת חלבונים מתבססת על ההנחה כי פחמימות הן מקור כל הרע שבעולם, וכי צריכה של חלבונים מן החי- באחוזי שומן נמוכים (עד 5% למוצרי חלב, והעדפה של מוצרי בשר ועוף רזים שאינם מעובדים) בכמות גבוהה, לצד ירקות ופירות, תספק לגוף כל צרכו ותספק תחושת שובע ויכולת התמדה. יש שבוחרים בדיאטה זו תוך הפחתה משמעותית של פחמימות ויש המצליחים להימנע לחלוטין.
  3. דיאטת פליאו- דיאטת פליאו קרויה גם דיאטת האגם הקדמון, ולמעשה מציע תזונה המבוססת על כמויות גדולות של בשר, ללא התייחסות לרמות השומן. צריכה מאסיבית של מוצרי בשר ומוצרים ישירות מן הצומח, מוצרים טבעיים בלבד ללא תוספת סוכרים ומעובדים. מדובר בדיאטה דומה לדיאטת החלבונים, אולם קיצונית יותר, וכזאת שמאפשרת צריכת שומן ברמה גבוהה.
  4. דיאטה ים תיכונית- הדיאטה הים תיכונית נשענת על צריכה של תוצרת מקומית, בדגש על דגנים בריאים, קטניות, מוצרי יוגורט וחלב, מוצרים מן הצומח, כמויות קטנות של מוצרי בשר, עוף ודגים- תוך דגש על בשר רזה, צריכת ביצים מוגבלת ושילוב מתון של יין אדום. יחסית לסוגי הדיאטות האחרות מדובר בדיאטה עשירה באפשרויות, אולם כזאת שמצריכה התאמה אישית מדודה.
  5. דיאטת שומרי משקל- אחת הדיאטות הוותיקות והמאוזנות, אשר מתבססת על שיטת הנקודות: כל רכיב מזון זוכה לניקוד על פי ההרכב התזונתי, יתרונותיו וחסרונותיו, מה שמאפשר הרכבת תפריטים מגוונים ועשירים, בהם ככל שיינתן יותר מקום למוצרי מזון בריאים: פירות, ירקות, דגנים, סיבים תזונתיים, מזונות מן הצומח, דגים ובשר רזה ועוד, אלה יתפסו את מקומם של המטוגנים, המזונות המתועשים, הסוכרים והמזיקים.
  6. דיאטת 8-16- דיאטה חדשנית יחסית, שבמקום לבחון את כמויות הצריכה וסוג המזון, מגבילה את השעות המותרות לאכילה לשמונה שעות ביממה בלבד. ניתן לבחור ולהגדיר את השעות, ובלבד שאלו יהיו ברצף, וכן ניתן לשתות מים בכל שעות היממה.
  7. דיאטת צום לסירוגין- בדומה לדיאטת 6-18 גם דיאטת הצום לסירוגין מתבססת על הגבלת מועדי האכילה, אלא שזו במקום לחלק את שעות היממה מחלקת את ימות השבוע ברצף של חמישה ימי אכילה חופשית ויומיים צום מלא או חלקי. חשוב לציין כי דיאטות אלו אינן מומלצות לטווח הארוך ומיועדות לסייע בבנייה ושליטה ברגלי האכילה קודם כל.

 

חשוב לציין, דיאטה היא דבר אינבידואלי המשתנה בהתאם לצרכיו של כל אדם. חשוב ועדיף להיוועץ עם איש מקצוע על מנת לקבל את התוכנית המתאימה ביותר עבורכם.

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כאשר מבקשים לעמוד בתפריט דיאטה
תהיתם פעם למה כל כך קשה לנו לשנות
“הכל אני יכול בחופש הגדול” זהו