צרו קשר

ארוחת ערב מזינה משביעה 5 מצרכים לארוחת ערב שיעזרו לך לשמור על הגזרה

ארוחת ערב מזינה משביעה 5 מצרכים לארוחת ערב שיעזרו לך לשמור על הגזרה כל הטיפים במקום אחד – ארוחת הערב מסמלת את סוף היום, ובבתים רבים גם מהווה מפגש משפחתי חברתי והזדמנות לתקשר ולהחליף חוויות מן היום שחלף. למרות המלצות במגוון תפריטי דיאטה להקדים ככל הניתן את שעת הארוחה האחרונה, בשל היקף הפעילות שיורד בשעות הערב, מומלץ שלא לוותר על ארוחת הערב, כי אם לתכנן אותה בחכמה ולהעשיר אותה ברכיבים בריאים ומשביעים, שידכאו את הצורך בנשנושים בהמשך הערב.

ארוחת ערב מזינה משביעה

ביצים- ביצים יספקו מקור חלבון נגיש ועשיר, חומצות אמינו וערך קלורי נמוך במיוחד. ביצים מתעכלות בקלות ואינן מכבידות על הגוף ועל מערכת העיכול. הביצים הן חומר גלם נגיש ומהוות יסוד למאכלים רבים. ניתן להגיש ביצים בארוחת ערב ישראלית שגרתית ופשוטה למדי, בתצורת חביתה, ביצה קשה או ביצת עין, ביצה קשה כתוספת לסלט, ביצים מבושלות בשקשוקה עשירה בירקות ובטעמים וביצים כבסיס לפשטידות.

קמח מלא- רבים מבקשים להימנע מפחמימות בארוחת הערב במטרה שלא להכביד על הקיבה, ויחד עם זאת מתקשים לחוש שובע בלעדיהן. העדפה של פחמימות המתבססות על קמח מלא תביא לפירוק איטי של הפחמימה בגוף, תחושת שובע מהירה יותר ולאורך זמן ארוך יותר. ניתן לשלב בארוחת הערב פסטה מקמח מלא, לחם מקמח מלא במגוון וריאציות: כריך, טוסט, פשטידות על בסיס קמח מלא ועוד.

עוד כתבות שתמצאו אצלנו:

עיסוי לספורטאים מקצועי >>

אימון כושר מקצועי>>

עוד דברים שניתן למצוא לארוחת ערב

חומוס- חומוס הוא קטניה מקבוצת הפחמימות, עשיר בוויטמינים ובחלבון, מעניק תחושת שובע ועשיר בחומצות אמינו. חומוס בבישול ביתי הוא אף בריא יותר מזה הקנוי, בשל השליטה בחומרים הנוספים לו דוגמת שמן, וללא חומרים משמרים. החומוס מוכר כמאכל מוביל בגרסת ממרח החומוס המסורתי והנגיש, אולם למעשה ניתן להפיק ממנו מגוון תבשילים ומאכלים, בניהם: מרק חומוס, גרגירי חומוס מבושלים עם עוף/טופו/בשר.

שיבולת שועל- למרות היתרונות הבריאותיים הרבים שבו, הדגן שיבולת שועל פחות נפוץ במטבח הישראלי. שיבולת שועל היא דגן עשיר באנרגיה, בוויטמינים ובשומנים טובים, משביע ומשתלב בקלות במגוון מאכלים. ניתן להכין דייסה או מרק משיבולת שועל, לשלב אותה במאכלים קרים דוגמת סלט או יוגורט להעשרה ולהגברת תחושת השובע, או לשלב אותה עם דגנים ופירות נוספים כחטיף אנרגיה זמין.

לסיכום המאמר

עוף- מרבית הישראלים יאכלו את הארוחה העיקרית הכוללת מנת בשר בצהריים, ובשעות הערב יסתפקו בארוחה חלבית ו/או צמחונית, אולם לאלה המעדיפים את  ארוחת הערב שלהם עשירה יותר בחלבון מן החי, עוף רזה יספק מקור חלבון עשיר. הנתח המומלץ ביותר הוא חזה עוף, כאשר מוטב להחליף את השניצל המסורתי בחזה עוף צלוי עם ירקות על הגריל, נתחי חזה עוף מוקפצים עם ירקות, או קציצות עוף טחון מבושלות ברוטב עשיר לצד פחמימה מורכבת.

חשוב לזכור כי תזונה בריאה אינה עניין של אסור או מותר, כי אם עניין של איזונים, הקשבה לצרכי הגוף ותוך שמירה על חדוות ההנאה מאוכל.

מאמר זה נכתב בשיתוף אתר Coachx מגזין ספורט>>

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כישרון ועבודה קשה הם כמובן ממדים
לכל אחת ואחד מאיתנו יש משהו שהוא
פציעות הן אחד הנושאים הכאובים