צרו קשר

אימון כושר

אימון כושר

אימון אישי הם חלק בלתי נפרד משגרת האימונים של ספורטאים ומתאמנים רבים בשלל ענפי הספורט, כאשר קיימת הבנה כי מלבד העיסוק הישיר בענף הספורט האמור, מאומנויות לחימה ועד לכדורגל ולכדורסל, אימון כושר אישי מפתח את היכולות האישיות ומשפר את הביצועים בהיבט האישי והתחרותי.

אימון כושר – יתרונות

הרצון לחזק את הגוף והשרירים במטרה להביא לשיפור ביצועים ויכולות אישיות יכול לקבל מענה במגוון דרכים, החל ממאמני כושר קבוצתיים, אימונים אינדיווידואליים בחדר כושר וכלה באימון אישי על ידי מאמן מקצועי אשר מפתח תכנית אימונים מותאמת אישית.
היתרונות הבולטים של מאמן כושר אישי על פני מסגרות אחרות:
נגישות ולוחות זמנים- מאמן כושר אישי יתאים את לוח הזמנים שלו לזה של המתאמן, יאפשר גמישות רחבה בהתאמה לצרכים הפיזיים, ללו”ז התחרותי ולאורח החיים, ללא מגבלת שעות פתיחה וסגירה.
יצירתיות- מפתח נוסף להתמדה ולהצלחה הוא גיוון במרחבי האימון ויצירתיות שניתנת ליישום באמצעות מאמן כושר אישי: אימונים בים, בטבע, במרחבים פתוחים, אימונים בחללים סגורים ומאובזרים- והכל בהתאמה לצורך ולהעדפה של המתאמן, תוך יצירת תכנית אימונים מגוונת ומהנה.

התאמה אישית של אימון כושר

אימון כושר התאמה אישית– מאמן כושר אישי מקצועי אינו מביא תכנית אימונים כמוצר מדף, כי אם מפתח אימון כושר אישי מותאם אישית לצרכי המתאמן הן ברמה הפיזית- שיפור מדורג על פי יכולות וקביעת אתגרים ריאליים, והן ברמת התאמה למצב אישי ובריאותי והבאה בחשבון של פציעות, נתוני בדיקות והמלצות רפואיות.
קשר אישי- מאמן כושר מקצועי לא רק מספק סמכות מקצועית בענייני ספורט וכושר, כי אם מפתח גם קשר אישי עם המתאמן, מה שמוליד תחושת מחויבות וחתירה להצלחה מתוך רצון להוכיח ולהתקדם בדרך משותפת. מאמן אשר מפתח מערכת יחסים של אמון ומחויבות עם המתאמנים יגיע בהכרח תוצאות טובות יותר ויביא להתמדה בקרב המתאמנים.

סוגי אימון אישי

אימון כושר אישי – מפתח אימון אישי על פי מטרות, סוגי אוכלוסייה ועוד – מאמן כושר אשר מפתח תכנית אימונים עבור מתאמן יביא בחשבון ויעמיד לנגד עניו מספר משתנים חשובים:

גיל המתאמן- גיל המתאמן הוא פרמטר חשוב בבניית תכנית האימונים, כאשר אימון אישי לילד אשר בונה עדיין את מסת השריר וחיזוק העצמות והשלד, מתמקד גם באימון וחיזוק מנטלי ו מפתח ביטחון עצמי וערכי התמדה, אינו דומה לאימון אישי המיועד לגיל הזהב ונועד לשקם מערכות אלו, למנוע התפרצות אוסטאופורוזיס, לתת מענה לכאבי מפרקים ושרירים ולחזק את היציבה.
מגדר- על פניו המגדר אינו מהווה מכשול בכניסה אל ענפי ספורט שונים, אולם אימון אישי יביא בחשבון שינויים פיזיולוגיים וצרכים שונים בין נשים לגברים, החל משיקום רצפת אגן, עבודה על כוח מתפרץ ואף מצבים ייחודיים דוגמת חיזוק ושיקום הגוף אצל נשים לאחר לידה.

לסיכום

מטרה– אימון כושר אישי יתמקדו בדברים שונים בהתאם למטרות האימון והמתאמן. ניתן לבנות ולפתח אימונים במטרה להפחתה במשקל ולהרזיה, אימונים לחיזוק שרירים, אימונים לספורטאי מפתח בהתאמה לענף הספורט בו הם עוסקים (סיבולת לב ריאה וחיזוק רגליים לכדורגלנים, חיזוק פלג גוף עליון ועבודה על יציבה נכונה למתאבקים, מהירות תגובה וכוח מתפרץ לכדורסלנים ועוד), אימונים לחיטוב ולעיצוב הגוף, אימונים לרקדניות ועוד.

היקף אימונים– היקף אימון כושר אישי יקבע על פי המטרות, היכולת והנגישות של המתאמנים וכמובן אילוצי תקציב. מומלץ לקיים אימוני כושר אישיים פעמיים בשבוע לכל הפחות וכארבע פעמים בשבוע לכל היותר, בהתאם לעיסוק בענפי ספורט אחרים ולמצב האישי והכושר של הגוף, במטרה שלא להעמיס עליו ולהביא אותו לקצה גבול היכולת. בחירה במאמן כושר היא בחירה אישית ומתבססת על רקע וניסיון של המאמן ולא פחות מכך על כימיה וחיבור אישי.