צרו קשר

אימון כושר ביתי

שמירה על כושר וביצוע פעילות גופנית סדירה חשובה בכל גיל, כאשר אימון כושר ביתי הוא כלי חשוב המאפשר התמדה וגמישות בביצוע הפעילות, ללא מחויבות ללוח הזמנים של חדר הכושר או המאמן האישי.

יחד עם זאת, רבים מעידים כי אימון כושר ביתי על כל יתרונותיו, אינו מספק את תחושת המחויבות הנדרשת לצורך התמדה, ומתקשים למצוא את הפורמט המתאים לקיום פעילות גופנית סדירה ומותאמת.

יתרונות אימון כושר ביתי:

מתבצע בסביבה הביתית ללא צורך ביציאה מן הבית/נסיעה.

גמישות בשעות הפעילות- ניתן לבצע בכל שעה ולהתאים ללוחות זמנים לחוצים ומשתנים.

עלות- מתבצע לרוב ללא עלות או בעלות נמוכה ביחס לפתרונות אחרים.

מהווה דוגמה אישית לילדים ובני משפחה ועודד פעילות פיזית משותפת.

במטרה לנצל ולשמר את היתרונות הללו, ולמרות האתגרים הקיימים, מספר טיפים לתכנון ויישום של אימון כושר ביתי לאור זמן:

קביעת לוחות זמנים:

קביעת לוח זמנים- אימון כושר ביתי אמנם מספק את הגמישות הנדרשת וההתאמה לסדר היום הקדחתני, יחד עם זאת מבלי להכניס אותו באופן קבוע ללוח הזמנים הוא פשוט לא יתקיים. חשוב לקבוע מראש את כמות והיקף האימונים השבועיים, לשריין עבורם מקום בלוח הזמנים, ובדומה לאירועים מחייבים אחרים- במידה ונדרשים שינויים- להזיז את המועד בצורה מסודרת מבלי לוותר על האימון.

סביבת אימון – על מנת לקיים אימון כושר ביתי מיטבי, חשוב ייצר מראש סביבת אימון כושר מרווחת ומותאמת, בהתאם לסוג ולאופי האימון. יש להותיר מרחב תנועה ומקום, להניח מזרון על הרצפה לנוחות ולבטיחות, ולהניח בהישג יד אביזרים נדרשים לצרכי האימון, מגבת ובקבוק מים.

מסך – אלמנט חשוב במיוחד לצורך קיום האימון בסביבה הביתית הוא מסך וחיבור דיגיטלי. ניתן למצוא מגוון סוגי אימונים אישיים ברשת, באתרים של מאמני כושר אישיים, ברשתות החברתיות וביו טיוב, כמו גם להצטרף כמנוי לקבוצות אימון בזום. בכל מקרה חשוב להבטיח אינטרנט רציף ויציב, שלא יותיר אתכם עם הרגל באוויר כאשר השעון מסתובב לו על המסך, מסך גדול ומקובע שמספק אפשרות תצפית טובה מכל מצב גופני.

אימון כושר ביתי  עוד דברים שצריך לקחת בחשבון:

התאמה אישית– האימון הביתי מתאים לספורטאים מקצועיים המבקשים לעבוד על נקודות תורפה או חוזקה באופן עצמאי, לספורטאים חובבים המעוניינים בעבודה עצמאית בנוסף לאימונים בקבוצה ולאנשים ללא כל רקע בספורט המחפשים אחר כלים לשמירה על בריאות הגוף ולחיזוק שלו. חשוב במיוחד להתאים את אופי האימון ורמת הקושי שלו לכל מתאמן ומתאמנת, כמו גם להותיר מקום לאתגרים ולהעלאה מבוקרת של רמת הקושי. ניתן ואף מומלץ גם להתאים את רמת הקושי והיקף האימון למטרות: הרזיה, חיזוק, שיפור סיבולת לב ריאה ועוד.

ייעוץ מקצועי– למרות ש- אימון כושר ביתי מיועד להתבצע בסביבה הביתית, רצוי כי מי שאינו מביא כל כלים וידע יקבל ייעוץ מקצועי מוקדם. ניתן להיעזר במאמן כושר אישי למפגש אחד, לצורך היכרות, מיפוי צרכים ובניית תכנית כושר אישית.

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כישרון ועבודה קשה הם כמובן ממדים
לכל אחת ואחד מאיתנו יש משהו שהוא
פציעות הן אחד הנושאים הכאובים