צרו קשר

אימון אישי לגיל השלישי

שמירה על כושר גופני ותחזוקת הגוף חשובה בכל גיל, אולם עם ההגעה לגיל השלישי, לעשור השישי בחיים, פעילות פיזית עשויה להפוך למאתגרת במיוחד ולעתים אף מסוכנת. יחד עם זאת, חשוב לזכור שגם ניהול אורח חיים ללא כל פעילות פיזית עשוי להיות מסוכן, להחמיר בעיות שרירים ומפרקים ולהחליש את פעילות הלב והריאות.
בשונה מטווח הגילים הצעירים יותר, בהם האימונים הם דינמיים, משתנים לעתים קרובות על פי סדר היום של המתאמן והעדפותיו, ובמקרים רבים כוללים פעילות עצמאית דוגמת הליכות, ריצה, אימונים במתקנים ציבוריים וכדומה, למבוגרים יותר מומלץ דווקא להסתייע בליווי מקצועי באמצעות אימון אישי לגיל השלישי.

מהו אימון אישי לגיל השלישי?

אימון אישי לגיל השלישי הוא לפני הכל אימון כושר בהתאמה אישית, אשר מביא בחשבון את מצבו הרפואי, האתגרים והיכולת האישית של המתאמן. בגיל הזהב לאחר כמה עשורי חיים הגוף נושא תחלואות, קשיים, עומסים ומאמץ, כתוצאה מסיבות שונות לרבות אורח חיים, תאונות ומצב בריאותי שנולד עם הגיל, וכל הטלת מאמץ פיזי עליו חייבת להיות מבוקרת, אחראית ומקצועית.

בשונה מאימונים קבוצתיים שמיועדים בין היתר להביא הנעה ודחיפה קבוצתית, בבניית אימון אישי לגיל השלישי המאמן הוא הגורם המניע אל מול המתאמן, והיעדים מתמקדים בשיפור היכולת האישית, חיזוק שרירים ויציבות השלד, עבודה על סיבולת לב וריאה ומתן מענה לבעיות קיימות, ופחות על תחרותיות והישגיות.

עוד כתבות שתמצאו אצלנו

תזונאים >> 

פורטל ספורט מקצועי>>

אימון לגיל השלישי- איך זה עובד

מבוגרים וקשישים רבים מחפשים אחר פתרון לפעילות פיזית מתונה ואחראית בהמלצת הרופא, לעתים לאחר אירועי לב, תאונות ומחלות כרוניות, ולעתים כחלק מליווי רפואי ולצורך טיפול מונע.
ראשית חשוב לבחור מאמן אישי. מאמנים אישיים הם בעלי הסמכת אימון מענפי ספורט שונים, הפועלים במסגרת פרטית או תחת ארגונים ואגודות ספורט מקומיות. החשוב ביותר בבחירת מאמן כושר אישי הוא מציאת מאמן המתמחה בענף אימון אישי לגיל השלישי- מביא ידע והיכרות עם צרכי הגוף הייחודיים בגיל זה, נכון לבניית אימונים דינמיים והתאמה אישית הן מראש והן תוך כדי תנועה. חשובה לא פחות מכך היא בחירה במאמן על בסיס כימיה וחיבור אישי.

בניית תוכנית אימונים

בשלב השני על המאמן לבנות תכנית אימון אישי לגיל השלישי. התכנית תתבסס על פעילות פיזית בעלת עומס מתון, ותכלול גיוון באופי ובסוגי הפעילות, במטרה לספק מענה לצרכים שונים של הגוף. תכנית אימונים אישית מיטבית תביא בחשבון מצב רפואי, אורח חיים, הרגלים וקשיים (דוגמת שינה, הליכה וכדומה).
השלב השלישי מתבסס על יישום התכנית בפועל. ישנם מאמני כושר אישיים אשר מספקים מרחב אימונים בסטודיו פרטי, ישנם כאלה הפועלים במתנ”סים ומתקני הרשות המקומית וישנם אימונים המשלבים פעילות פיזית באוויר הפתוח במרחבים ציבוריים: טיילת אל מול הים, מרחבי טבע, מתקני כושר ציבוריים ועוד. ככל שניתן מומלץ לשלב בין האפשרויות, הן ליצירת גיוון והן לעבודה על מכלול רחב של שרירים וצרכים גופניים.

אימון לגיל השלישי

בין ענפי הספורט והאימון המובילים במסגרות אימון אישי לגיל השלישי:

אימון אישי לגיל השלישי הליכה- הליכה היא בין הפעילויות הפיזיות החשובות והמותאמות לכל גיל. ניתן להתאים את הקצב וההיקף ליכולות המתאמן ולעלות בהדרגה, היא מתבצעת ביסודה במרחבים פתוחים ומשפרת את מצב הרוח והמוטיבציה, בטוחה ואינה יוצרת עומס מיותר על הגוף.
ריצה- ריצה היא מאתגרת יותר ויכולה להשתלב לצד הליכה תוך יצירת איזון ומינון בין השתיים. הריצה תעבוד על הכושר הפיזי וסיבולת לב ריאה.

שחיה- שחיה היא פעילות פיזית אשר עובדת על שרירים שונים בגוף, משרירי הידיים, הרגליים, החזה והגב, כמו גם על סיבולת לב ריאה. השחייה בטוחה, אינה יוצרת שברי מאמץ ומעמידה בסיכון נפילות ושברים את המתאמן, ובליווי נכון עשויה לשפר באופן ניכר את יכולות ובריאות הגוף.

Leave a Reply

דרוג*

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. מסומנים שדות חובה *

כל מה שחם

כישרון ועבודה קשה הם כמובן ממדים
לכל אחת ואחד מאיתנו יש משהו שהוא
פציעות הן אחד הנושאים הכאובים